Neohodnotené
LED svetlá pre denné svietenie s optickou trubicou 160mm, ECE
Kategória: | LED svetlá pre denné svietenie |
---|
Univerzálny LED svetlá pre denné svietenie s technológiou optického svetlovodu.
technicke parametre
- homologácia ECE R87 / R7
- napájacie napätie 12 V
- 1x 3 W LED na svetlo
- pozor svetlá sú zapojená do serie a tak pri zapojení jedného svetla nesvieti. Nie je možné zapnúť na 12 V bez jednotky
- riadiaca jednotka je súčasťou balenia
- rozmery: 160 x 20 x 35 mm
prednosti
- modul pre automatické rozsvietenie pri zapnutí kľúča a vypnutie po rozsvietení svetiel
- cca 10x nižší príkon oproti klasickým žiarovkám, životnosť je cca 10x dlhšia
- excelentný dizajn optiky pre zvýšenie svetelného výkonu
- optický svetlovod (iba pomocou 1 diódy) zabezpečuje homogénny osvetlenie bez jednotlivých bodov
- Nacvakávacie držiaky pre jednoduchú montáž
Použitie svetiel pre denné svietenie
V súvislosti s novými legislatívnymi podmienkami upravujúcimi prevádzku motorových vozidiel a nariaďujúci celodenné svietenie je veľmi aktuálne náhradné osvetlenie vozidiel určené výhradne pre osvetlenie vo dne za nezníženej viditeľnosti. Prevedenie a umiestnenie svetiel pre denné svietenie je dané homologizačným predpisom EHK / OSN č. 48, ktorý predpisuje vyhláška č. 341/2002 Zb. a ich používanie sa riadi zákonom č. 361/2000 Zb. o premávke na pozemných komunikáciách pozmeneným zákonom č. 411/2005 Zb. Svetlá pre denné svietenie sa vyznačujú silne rozptýleným tokom svetla, ktorý netvorí kužeľ ako u bežných reflektorov. Rozptýlené svetlo svojím charakterom neoslňuje protiidúcich vodičov ani neosvetľuje vozovku, ale v dostatočnej miere zaisťuje zásadnú podmienku bezpečnej prevádzky "byť videný". Hlavným prínosom týchto prídavných svetiel je úspora energie, lebo pri ich používaní nesvietia obrysové, stretávacie ani koncové svetlá vozidla. Úsporu prinesie tiež predĺženie životnosti žiaroviek či výbojok, ktorú pocíti predovšetkým vodiči vozidiel s xenónovými svetlometmi, ktorých výbojky majú síce dlhšiu životnosť než bežné žiarovky, ale ich výmena je výrazne nákladnejšia. Montáž svetiel pre denné svietenie nie je prestavbou vozidla ani zmenou technických údajov, a preto ich umiestnenie na vozidlo nepodlieha žiadnemu dodatočnému schvaľovaniu ani zápisu.
Základné pravidlá pre dodatočnú montáž svetiel pre denné svietenie
- na jedno vozidlo sa montujú dva kusy (jeden pár) svetiel
- umiestňujú sa vo vodorovnej rovine vo výške od 250 mm do 1500 mm na prednú časť vozidla
- vzdialenosť svetiel od bočného obrysu je max. 400 mm a vzájomne medzi svetlami min. 600 mm (pri vozidlách so šírkou menšou ako 1300 mm je povolená vzájomná vzdialenosť 400 mm)
- svetla sa musia rozsvietiť automaticky po zapnutí zapaľovania (naštartovania motora) a zhasnú po jeho vypnutí
- pri rozsvietení obrysových svetiel musia svetlá pre denné svietenie automaticky zhasnúť
technicke parametre
- homologácia ECE R87 / R7
- napájacie napätie 12 V
- 1x 3 W LED na svetlo
- pozor svetlá sú zapojená do serie a tak pri zapojení jedného svetla nesvieti. Nie je možné zapnúť na 12 V bez jednotky
- riadiaca jednotka je súčasťou balenia
- rozmery: 160 x 20 x 35 mm
prednosti
- modul pre automatické rozsvietenie pri zapnutí kľúča a vypnutie po rozsvietení svetiel
- cca 10x nižší príkon oproti klasickým žiarovkám, životnosť je cca 10x dlhšia
- excelentný dizajn optiky pre zvýšenie svetelného výkonu
- optický svetlovod (iba pomocou 1 diódy) zabezpečuje homogénny osvetlenie bez jednotlivých bodov
- Nacvakávacie držiaky pre jednoduchú montáž
Použitie svetiel pre denné svietenie
V súvislosti s novými legislatívnymi podmienkami upravujúcimi prevádzku motorových vozidiel a nariaďujúci celodenné svietenie je veľmi aktuálne náhradné osvetlenie vozidiel určené výhradne pre osvetlenie vo dne za nezníženej viditeľnosti. Prevedenie a umiestnenie svetiel pre denné svietenie je dané homologizačným predpisom EHK / OSN č. 48, ktorý predpisuje vyhláška č. 341/2002 Zb. a ich používanie sa riadi zákonom č. 361/2000 Zb. o premávke na pozemných komunikáciách pozmeneným zákonom č. 411/2005 Zb. Svetlá pre denné svietenie sa vyznačujú silne rozptýleným tokom svetla, ktorý netvorí kužeľ ako u bežných reflektorov. Rozptýlené svetlo svojím charakterom neoslňuje protiidúcich vodičov ani neosvetľuje vozovku, ale v dostatočnej miere zaisťuje zásadnú podmienku bezpečnej prevádzky "byť videný". Hlavným prínosom týchto prídavných svetiel je úspora energie, lebo pri ich používaní nesvietia obrysové, stretávacie ani koncové svetlá vozidla. Úsporu prinesie tiež predĺženie životnosti žiaroviek či výbojok, ktorú pocíti predovšetkým vodiči vozidiel s xenónovými svetlometmi, ktorých výbojky majú síce dlhšiu životnosť než bežné žiarovky, ale ich výmena je výrazne nákladnejšia. Montáž svetiel pre denné svietenie nie je prestavbou vozidla ani zmenou technických údajov, a preto ich umiestnenie na vozidlo nepodlieha žiadnemu dodatočnému schvaľovaniu ani zápisu.
Základné pravidlá pre dodatočnú montáž svetiel pre denné svietenie
- na jedno vozidlo sa montujú dva kusy (jeden pár) svetiel
- umiestňujú sa vo vodorovnej rovine vo výške od 250 mm do 1500 mm na prednú časť vozidla
- vzdialenosť svetiel od bočného obrysu je max. 400 mm a vzájomne medzi svetlami min. 600 mm (pri vozidlách so šírkou menšou ako 1300 mm je povolená vzájomná vzdialenosť 400 mm)
- svetla sa musia rozsvietiť automaticky po zapnutí zapaľovania (naštartovania motora) a zhasnú po jeho vypnutí
- pri rozsvietení obrysových svetiel musia svetlá pre denné svietenie automaticky zhasnúť
Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.
Pridať komentár