Neohodnotené
LED svetlá pre denné svietenie, guľatá 90mm, ECE
Kategória: | LED svetlá pre denné svietenie |
---|
Guľatá LED homologovaná svetlá pre denné svietenie. Svetlá sú vybavené elektronikou, ktorá zaistí automatické rozsvietenie po zapnutí zapaľovania a zhasnutie pri zapnutí stretávacích svetiel vozidla.
technické parametre
- homologácia podľa EHK / OSN R10 / R87
- spotreba 2 x 6 W
- napájacie napätie 9 - 28 V
- v každom svetle 18 vysokosvietivých LED diód typu Piranha
- montážne držiaky pre náhradu za originálny hmlovky typu Valeo
- robustné vodotesné prevedenie
- veľmi efektné biele svetlo s teplotou 6000 K (ako xenóny)
- svetlá majú vstavaný modul automatického svietenia
- rozmery: ø 90 x 69 mm
Použitie svetiel pre denné svietenie
V súvislosti s novými legislatívnymi podmienkami upravujúcimi prevádzku motorových vozidiel a nariaďujúci celodenné svietenie je veľmi aktuálne náhradné osvetlenie vozidiel určené výhradne pre osvetlenie vo dne za nezníženej viditeľnosti. Prevedenie a umiestnenie svetiel pre denné svietenie je dané homologizačným predpisom EHK / OSN č. 48, ktorý predpisuje vyhláška č. 341/2002 Zb. a ich používanie sa riadi zákonom č. 361/2000 Zb. o premávke na pozemných komunikáciách pozmeneným zákonom č. 411/2005 Zb. Svetlá pre denné svietenie sa vyznačujú silne rozptýleným tokom svetla, ktorý netvorí kužeľ ako u bežných reflektorov. Rozptýlené svetlo svojím charakterom neoslňuje protiidúcich vodičov ani neosvetľuje vozovku, ale v dostatočnej miere zaisťuje zásadnú podmienku bezpečnej prevádzky "byť videný". Hlavným prínosom týchto prídavných svetiel je úspora energie, lebo pri ich používaní nesvietia obrysové, stretávacie ani koncové svetlá vozidla. Úsporu prinesie tiež predĺženie životnosti žiaroviek či výbojok, ktorú pocíti predovšetkým vodiči vozidiel s xenónovými svetlometmi, ktorých výbojky majú síce dlhšiu životnosť než bežné žiarovky, ale ich výmena je výrazne nákladnejšia. Montáž svetiel pre denné svietenie nie je prestavbou vozidla ani zmenou technických údajov, a preto ich umiestnenie na vozidlo nepodlieha žiadnemu dodatočnému schvaľovaniu ani zápisu.
Základné pravidlá pre dodatočnú montáž svetiel pre denné svietenie
- na jedno vozidlo sa montujú dva kusy (jeden pár) svetiel
- umiestňujú sa vo vodorovnej rovine vo výške od 250 mm do 1500 mm na prednú časť vozidla
- vzdialenosť svetiel od bočného obrysu je max. 400 mm a vzájomne medzi svetlami min. 600 mm (pri vozidlách so šírkou menšou ako 1300 mm je povolená vzájomná vzdialenosť 400 mm)
- svetla sa musia rozsvietiť automaticky po zapnutí zapaľovania (naštartovania motora) a zhasnú po jeho vypnutí
- pri rozsvietení obrysových svetiel musia svetlá pre denné svietenie automaticky zhasnúť
Podrobná kompatibilita
Citroën C4 11 / 2004-2008
Citroën Xsara Picasso 2004-09 / 2010
Dacia Logan 09 / 2004-2008
Fiat Punto 2009-2010 (II)
Ford Focus 11 / 2004-2007 (II)
Ford Transit Connect 2005-2013 (I)
Nissan Navara 10 / 2004-2010 (D40)
Opel Corsa 07 / 2006-09 / 2011 (D)
Opel Meriva 2006-05 / 2010 (A)
Opel Tigra 06 / 2004- (B)
Opel Vectra 2005-2008 (C)
Peugeot 307 2005-2008
Peugeot 607 2004-2011
Renault Laguna 2005-2007 (II)
Renault Master 2003-2010 (II)
Suzuki Jimny 2005
technické parametre
- homologácia podľa EHK / OSN R10 / R87
- spotreba 2 x 6 W
- napájacie napätie 9 - 28 V
- v každom svetle 18 vysokosvietivých LED diód typu Piranha
- montážne držiaky pre náhradu za originálny hmlovky typu Valeo
- robustné vodotesné prevedenie
- veľmi efektné biele svetlo s teplotou 6000 K (ako xenóny)
- svetlá majú vstavaný modul automatického svietenia
- rozmery: ø 90 x 69 mm
Použitie svetiel pre denné svietenie
V súvislosti s novými legislatívnymi podmienkami upravujúcimi prevádzku motorových vozidiel a nariaďujúci celodenné svietenie je veľmi aktuálne náhradné osvetlenie vozidiel určené výhradne pre osvetlenie vo dne za nezníženej viditeľnosti. Prevedenie a umiestnenie svetiel pre denné svietenie je dané homologizačným predpisom EHK / OSN č. 48, ktorý predpisuje vyhláška č. 341/2002 Zb. a ich používanie sa riadi zákonom č. 361/2000 Zb. o premávke na pozemných komunikáciách pozmeneným zákonom č. 411/2005 Zb. Svetlá pre denné svietenie sa vyznačujú silne rozptýleným tokom svetla, ktorý netvorí kužeľ ako u bežných reflektorov. Rozptýlené svetlo svojím charakterom neoslňuje protiidúcich vodičov ani neosvetľuje vozovku, ale v dostatočnej miere zaisťuje zásadnú podmienku bezpečnej prevádzky "byť videný". Hlavným prínosom týchto prídavných svetiel je úspora energie, lebo pri ich používaní nesvietia obrysové, stretávacie ani koncové svetlá vozidla. Úsporu prinesie tiež predĺženie životnosti žiaroviek či výbojok, ktorú pocíti predovšetkým vodiči vozidiel s xenónovými svetlometmi, ktorých výbojky majú síce dlhšiu životnosť než bežné žiarovky, ale ich výmena je výrazne nákladnejšia. Montáž svetiel pre denné svietenie nie je prestavbou vozidla ani zmenou technických údajov, a preto ich umiestnenie na vozidlo nepodlieha žiadnemu dodatočnému schvaľovaniu ani zápisu.
Základné pravidlá pre dodatočnú montáž svetiel pre denné svietenie
- na jedno vozidlo sa montujú dva kusy (jeden pár) svetiel
- umiestňujú sa vo vodorovnej rovine vo výške od 250 mm do 1500 mm na prednú časť vozidla
- vzdialenosť svetiel od bočného obrysu je max. 400 mm a vzájomne medzi svetlami min. 600 mm (pri vozidlách so šírkou menšou ako 1300 mm je povolená vzájomná vzdialenosť 400 mm)
- svetla sa musia rozsvietiť automaticky po zapnutí zapaľovania (naštartovania motora) a zhasnú po jeho vypnutí
- pri rozsvietení obrysových svetiel musia svetlá pre denné svietenie automaticky zhasnúť
Podrobná kompatibilita
Citroën C4 11 / 2004-2008
Citroën Xsara Picasso 2004-09 / 2010
Dacia Logan 09 / 2004-2008
Fiat Punto 2009-2010 (II)
Ford Focus 11 / 2004-2007 (II)
Ford Transit Connect 2005-2013 (I)
Nissan Navara 10 / 2004-2010 (D40)
Opel Corsa 07 / 2006-09 / 2011 (D)
Opel Meriva 2006-05 / 2010 (A)
Opel Tigra 06 / 2004- (B)
Opel Vectra 2005-2008 (C)
Peugeot 307 2005-2008
Peugeot 607 2004-2011
Renault Laguna 2005-2007 (II)
Renault Master 2003-2010 (II)
Suzuki Jimny 2005
Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.
Pridať komentár